MEMÒRIA ANUAL ACTIVITAT “CREIX AMB EL PEIX” – CURS 2021-2022.

MEMÒRIA ANUAL ACTIVITAT “CREIX AMB EL PEIX” – CURS 2021-2022.

Us adjuntem la memòria del programa educatiu “Creix amb el Peix” d’aquest curs 21-22 que acaba de finalitzar.

Podríem dir que aquest curs 21-22 ha estat el curs de la tornada a la normalitat. Durant el primer trimestre del curs només vam poder rebre presencialment un grup de 25 alumnes cada dia però ja en el segon i tercer trimestre vam poder arribar a la plena capacitat rebent dos grups de 25 alumnes diàriament.

A més a més, hem seguit mantenint els Tallers a l’Aula promoguts a l’inici de la pandèmia quan no era possible rebre a les escoles presencialment. I els continguts didàctics interactius online que hem penjat a la web de www.jomenjopeix.com han seguit tenint una gran acollida entre els més de 2.500 usuaris de la web i els més de 2.600 seguidors a Instagram i Facebook.

Observareu que els resultats que s’han aconseguit continuen sent excel·lents:

• 3.521 alumnes i mestres participants.
  • Des del curs 2010-2011 ens han visitat més de 70.000 persones relacionades amb el món educatiu i per tant, hem incidit en més de 70.000 famílies.
  • 74 centres educatius participants.
  • 159 sessions de l’activitat amb els seus tallers d’alimentació corresponents.
  • Percentatge d’ocupació gairebé del 100%
  • Grau de satisfacció de les escoles de 9,6 sobre 10. Des del curs 2010-2011 hem mantingut aquesta valoració el que ens demostra la solidesa i el bon funcionament del programa educatiu.

A més a més, seguim impactant en els hàbits d’alimentació saludable de les famílies dels alumnes que han participat en el programa educatiu “Creix amb el Peix”

• El 19% de les famílies enquestades afirmen que, després d’haver realitzat l’activitat Creix amb el Peix, han augmentat el seu consum de peix i/o marisc (respecte la mitjana del 18% dels cursos anteriors). D’aquest 19% de famílies que han augmentat el seu consum de peix i/o marisc, un 41% ha afegit 1 àpat més al seu menú setmanal, un 38% ha afegit 2 àpats més i un 21% de les famílies ha afegit 3 àpats més de peix i/o marisc al seu menú setmanal, amb una mitjana de 1,8 àpats més a la setmana.
  • El 27% de les famílies enquestades afirmen que, després d’haver realitzat l’activitat Creix amb el Peix, els seus fills han mostrat un canvi positiu en els hàbits de consum de peix i marisc (respecte la mitjana del 25% dels cursos anteriors). Els canvis més comuns per ordre de rellevància han estat: “estan més disposats a tastar noves espècies de peix”, “els agrada més menjar peix”, “no es queixen tant a l’hora de menjar peix i el mengen millor”, “saben reconèixer espècies que abans no coneixien”, “s’interessen més per saber quines espècies de peix mengen”, “saben que és important menjar peix per a dur una vida saludable” i “volen menjar peix més sovint”.
  • Un 13% de les famílies enquestades afirmen que, després d’haver realitzat l’activitat Creix amb el Peix, els seus fills consumeixen altres espècies de peix i marisc que abans no consumien (respecte la mitjana del 16% dels cursos anteriors). Les espècies més incorporades a la dieta per ordre de rellevància han estat: calamar, bacallà, salmó, sardina, lluç, bruixa, llenguado, llobarro, orada, pop, tonyina, corball, emperador, gamba, maire, musclo, seitó, sípia i gallineta.

Com d’altres cursos, hem rebut la visita d’escoles ubicades en barris amb risc d’exclusió social. I també han visitat el CIP altres col·lectius: alts càrrecs de les diferents Administracions Públiques, empresaris, premsa, escoles de cuina, etc.

Finalment, comentar també que a data d’avui ja tenim reservat més del 60% de les places pel curs que ve 2022-2023.